CIASTO Z BATATÓW NA SPODZIE OWSIANYM Z KREMEM CYTRYNOWYM I GRANATEM

Ok.. Jadłam wcześniej kilka kawałków tego oryginalnego ciasta. W różnych przepisach, różne składniki. Ja zrobiłam JE pod siebie(tak, piszę dużymi literami, bo jak dla mnie... ideał- to moje smaki, zdrowe, pożywne, bez cukru, a jak smakuje...)

Składniki:
Spód:
-1 banan
-150 g płatków owsianych
-1 łyżka oleju kokosowego

Połowę płatków owsianych zmiksowałam na mąkę, dodałam banana i pozostałe składniki- mieszałam je aż do połączenia wszystkich składników. Nagrzewamy piekarnik do 180' i pieczemy nasz spód przez 20 minut.

Masa z batatów:
-1 kg batatów
-200 g mleka (może być krowie, migdałowe, kokosowe)
-45 g odżywki białkowej
-3 jaja
-15 g skrobi ziemniaczanej
-30 g masła orzechowego

Ziemniaki obieramy, gotujemy ok 15 minut. Przekładamy do miksera, dodajemy mleko, odżywkę, skrobię. Stale mieszając dodajemy pozostałe składniki. 
Jeżeli chcesz by ciasto było słodsze- dodaj ksylitol lub miód- ja staram się unikać tego(zastępuję cukier odżywką białkową).

Masę wkładamy na upieczony spód, i wkładamy do piekarnika na 40 minut na 180'.

Ciasto odkładamy do przestygnięcia i wkładamy do lodówki.

Krem:
-100 g twarogu chudego
-3 łyżki miodu
-sok z połowy cytryny
Wszystkie składniki blenduję na gładką, aksamitną masę i smaruję ciasto.

Posypałam granatem.

Najlepiej smakuje schłodzone:)!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CIASTKA OWSIANE Z JABŁKIEM

Składniki: -2 szklanki mąki owsianej -1 łyżeczka proszku do pieczenia -1 łyżeczka sody oczyszczonej -2 szklanki płatków owsianych -1 ...